Case Atlas Copco

Van werkkoffer tot reiskoffer: zo kan je jouw verkopers stimuleren

Om de medewerkers en sales te motiveren en de verkoop van service-producten te stimuleren, organiseert Atlas Copco CTS elk jaar een interne salescompetitie. Daarvoor mocht ARK BBN mee de krijtlijnen tekenen. Wie CTS is? Compressor Technique Service (CTS) levert wereldwijd onderdelen en service voor de industriële compressoren die door Compressor Technique worden verdeeld.

Een herbruikbaar platform om de sales jaarlijks te stimuleren

‘Momenteel bouwen we elk jaar opnieuw een website voor onze interne CTS-salescampagne. Dat is niet alleen duur, maar ook tijdrovend. Kan dit niet anders?’, vroeg Peter Leemans, CTS Vice President Competence Development & Communications.

‘Tuurlijk wel!’, verzekerde ons digitaal team. Dus puzzelden we een platform in elkaar dat elk jaar opnieuw kan worden gebruikt om de verkoop intern te stimuleren en bij te houden.

Sales boosten op twee niveaus: individueel en per land

De CTS-salescompetitie speelt telkens op twee niveaus:

  1. Individuele verkopers stimuleren
    De 15 beste verkopers (binnen een team van 720 CTS-salesmensen uit meer dan 50 landen) krijgen een reis naar Ibiza cadeau, met alles erop en eraan. Om iedereen gemotiveerd te houden, krijgen ook de 100 beste verkopers van elk kwartaal een extra incentive.
  2. De verkoop boosten per land: het land dat het meeste verkoopt, wint een budget voor een luxueuze nationale teambuilding

Automatisch scores tellen en rankings mailen

Jaarlijks herbruikbaar. Teasend. Informatief. Automatisch scores tellend. Rapporterend. Beperkt toegankelijk, afhankelijk van interne functies. En stimulerend voor het hele CTS-salesteam.

Kortom: de salescampagnewebsite moest wel wat functionaliteiten hebben. Na intern overleg, besloten we een modulaire website te bouwen en designen. Een set van vaste modules garandeert dat we elk jaar opnieuw hetzelfde simpele maar efficiënte wedstrijdmechanisme kunnen gebruiken.

Nog iets wat automatisch gebeurt via de website: mailtjes uitsturen. Zo blijven alle CTS-salesmensen up-to-date en blijft de campagne leven. Bovendien wint het organiserende team heel wat extra tijd: zij moeten alleen de e-maildatabase uploaden. Het systeem doet de rest – van nieuwe deelnemers verwelkomen en rankings updaten tot sales motiveren en informeren. Easy peasy!

De prijs voor de beste verkopers: een luxereis naar Ibiza

Eens de website online stond, wierpen we een onweerstaanbaar saleshengeltje uit. Het lokaas: een teasend stop-motionfilmpje over Ibiza, waarin een werkkoffer transformeert tot een reiskoffer.

Alle CTS-salesmensen werden automatisch toegevoegd als deelnemer. En kregen een persoonlijke uitnodiging met de call to action ‘Grab your sales factor 50 for a place in the sun.’

De CTS-countrymanagers kregen een mailtje met meer uitleg over hun rol en de regels: ‘Find out the specifics to learn what deals get your team closer to the top!’

The website that keeps on giving

Een jaarlijks herbruikbare website. Een uitgekiend wedstrijdsysteem. En een geautomatiseerde mailflow.

Je maakt de conclusie zelf al: een tevreden klant. En een tevreden CTS-salesteam.

Schakel jij ons team ook graag in om jouw verkoop te stimuleren?

Maak een afspraak met Christophe om te bekijken hoe we kunnen helpen.

 

Wil je deze of andere cases graag in detail bespreken? Laat het ons weten: