Case Ceres – Nordic

Belgische bloemproducent Ceres stelde een meelsoort samen en doopte het ‘Nordic’. ARK Communicatie zette dit nieuwe product in de markt en verzorgde alle ondersteuning voor de bakkers en hun klanten: van de branding, designs en content tot een Nordic for Life-actie voor het goede doel.

Nordic is een puur, diepdonker desembrood boordevol gezonde granen en zaden. Een typisch Scandinavisch product. Vandaar de focus op het Noorden en haar magische natuur, nachten en noorderlicht. De nieuwe meelsoort is exclusief verkrijgbaar bij klanten van Ceres, die zijn verenigd onder het kwaliteitslabel ‘De Warme Bakker’.

Nordic: krachtig, magisch en puur

“De smaakmagie van het Noorden”, luidt de baseline. Het strakke Scandinavische logo – dat doet denken aan typisch Noorse bergen en dennenbomen – zet die zin extra kracht bij. Je leest en ziet het meteen: het Noorden vormt de magische link tussen alle communicatiedragers.

“Het Noorden – haar puurheid, kracht en magie – is de lijm die alle teksten, designs en acties verbindt en versterkt.”

Nieuw product? Informeer en overtuig

Een nieuw product in de markt zetten vraagt tekst en uitleg. Naast alle praktische en technische informatie, wil de (drukbezette) bakker ook hapklare tools om zijn klanten te informeren en overtuigen. ARK BBN ontwikkelde een arsenaal aan gerichte on- en offline boodschappen die zowel de bakker als de consument aanspreken.

Ook de Ceres-vertegenwoordigers (die dit nieuwe product aan de bakker moesten brengen) kregen een duwtje in de rug. Eén gelukkige bakker kon namelijk een reis winnen voor twee naar Oslo. Het principe: hoe meer Nordic-bloem een bakker bestelde, hoe vaker zijn naam terechtkwam in de loterijpot – waarbij een online bestelling dubbel telde. Het resultaat: extra traffic naar de webshop, heel wat nieuwe leads … en één extreem tevreden klant!

Voor bakkers

Online

  • Mailing
  • Miniwebsite ‘Het Seizoentje’
  • Facebookposts
  • Winactie (reis naar Oslo) bij aankoop van Nordic, met extra push bij aankoop via webshop
  • Nieuwsberichten op ceres.be


Offline

  • Passe-partout folder

Voor consumenten

Online


Offline

  • Leaflet
  • Beeldmateriaal op schermen
  • Wobbler
  • Receptenboekje

Nordic for Life-magie voor Make-A-Wish®

Om de magie en bekendheid van Nordic naar een hoger niveau te tillen, speelden we slim in op de actualiteit. Naar aanleiding van De Warmste Week van Studio Brussel, zetten we de magische actie ‘Nordic for Life’ op poten.

“Om de magie en bekendheid van Nordic naar een hoger niveau te tillen, spelen we slim in op de actualiteit.”

Van elk Nordic-brood dat in december bij De Warme Bakker over de toonbank rolde, schonk Ceres een deel aan Make-A-Wish® Belgium-Vlaanderen. Dit goede doel bezorgt kinderen met een levensbedreigende ziekte de meest magische dag van hun leven – en daar is de link met magie weer. ARK Communicatie verzorgde alle communicatie en promotiemateriaal voor deze warme actie van Ceres en haar Warme Bakkers, die uiteindelijk een reuzecheque opleverde.

Kort samengevat: de lancering van Nordic liep dik gesmeerd

Dit nieuwe product rees uit tot een echt succes, waardoor de bloemsoort intussen deel uitmaakt van het vaste assortiment … we zijn dus weer een Scandinavische trend rijker.

Proef Nordic zelf

Meer sterke cases:

De nieuwe website van Ceres als b2b-marketingvoorbeeld: een b2b-website met gepersonaliseerde content en acties voor bakkers

Case

Ceres

Hoe een goede contentstrategie het verschil maakt in b2b-communicatie

Het recept voor de nieuwe benadering van Ceres in de bakkersmarkt werd enthousiast onthaald door de doelgroep en de medewerkers. Maar daar laten we het niet bij …

header case SIG Air Handling Corporate branding als sleutel tot groeisucces

Case

SIG Air Handling

Corporate branding als sleutel tot groeisucces

In het kader van haar ambitieuze groeistrategie besloot SIG plc haar Belgische dochterbedrijf te hernoemen en alle HVAC-activiteiten te verenigen onder een nieuw internationaal merk: SIG Air Handling.

Case

Eternit

De TECTA-lei, van productlancering tot blikvanger

Dak- en gevelspecialist Eternit ontwikkelde een revolutionair, nieuw product: de TECTA-lei. "Dé lei van de toekomst", brieften ze met een dossier vol cijfers en research. Maar hoe overtuigen we architecten, aannemers en consumenten daarvan?

Wil je deze of andere cases graag in detail bespreken? Laat het ons weten: