Case F-Secure

Marketing automation: multinational herpositioneert zich in 11 landen

F-Secure is een internationale aanbieder van cyberbeveiliging. Het bedrijf telt 20 kantoren wereldwijd, met hoofdkantoor in Helsinki, Finland. De onderneming contacteerde ons om onder andere via marketing automation zijn nieuwe cloudgebaseerde veiligheidsservice ‘Younited for business’ te promoten in 11 landen.

Promotie en krachtigere samenwerking

F-Secure biedt zijn diensten aan aan kmo’s, resellers (wederverkopers) en distributeurs in meer dan 100 landen.

Het bedrijf riep de hulp van onze digitale experts in om verschillende redenen. Het wilde meer aandacht voor cyberveiligheid creëren en zijn nieuwe, cloudgebaseerde service ‘Younited for Business’ promoten in 11 doellanden. Daarnaast wilde de beveiligingsprovider de communicatie en samenwerking tussen zijn marketing- en salesteams verbeteren, en zijn resellers meer slagkracht geven.

We voerden een leadgeneration-campagne in 11 doellanden.

Marketingautomation-platform: alles onder een dak

We integreerden marketingautomation-platform Eloqua met F-Secures crm-systeem, Salesforce. Daarmee voerden we een leadgeneration-campagne in elf doellanden. We vonden en genereerden meer leads via:

  • Advertenties op Google (Search- en Display-advertenties)
  • Gmail-promoties
  • Sociale media
  • Webinars
  • E-mailcampagnes

De alldigital-campagne hielp F-Secure om zichzelf in elf landen tegelijk te herpositioneren als een veelzijdige cloudserviceaanbieder.

Van lead naar prospect

Zodra een lead een formulier invulde, werden de gegevens opgeslagen in Salesforce. Zo konden de salesteams leads omzetten in prospects via telefonische verkoopsgesprekken, webinars en opvolgings-e-mails. De alldigital-campagne hielp F-Secure om zichzelf in elf landen tegelijk te herpositioneren als een veelzijdige cloudserviceaanbieder.

Marketingautomation-platform Eloqua: zonder programmeren

Dankzij de integratie met marketingautomation-platform Eloqua konden we volgende onderdelen gemakkelijk met één programma beheren, zonder programmeren:

  • User tracking
  • Opt-inproces in overeenstemming met de GDPR
  • Lead scoring
  • Campagnes met een enkele mail of meerdere stappen
  • Digitale lichaamstaal
  • Segmentatie
  • Gepersonaliseerde content op webpagina’s en in e-mails

F-Secure genereerde met marketing automation meer saleswaardige leads dan ooit.

Marketing automation: de juiste boodschap op het juiste moment

Dankzij F-Secures volledig digitale leadgeneration-campagne, steeg het aantal geopende e-mails met 10%. Op maar 4 maanden tijd verzamelden we data van 110.000 potentiële resellers en 144.000 potentiële eindklanten. Daarvoor hadden we maar 1 goed geïntegreerde leadgeneration-campagne nodig.

Tot op vandaag is die campagne de basis van F-Secures profilerings- en follow-upcampagnes. Ze gaf zijn salesteams en resellers inzicht in het onlinegedrag van hun klanten en genereerde zo meer saleswaardige leads dan ooit.

Meer sterke cases:

Case

Ruukki

Dubbel zoveel leads dankzij slimme lead nurturing-campagne

Een uitgekiend gegevensbeheerplatform en een succesvolle leadnurturing-campagne. Meer had Fins dakenspecialist Ruukki niet nodig om zijn leads te verdubbelen en zijn processen te stroomlijnen.

Case

Eternit

De TECTA-lei, van productlancering tot blikvanger

Dak- en gevelspecialist Eternit ontwikkelde een revolutionair, nieuw product: de TECTA-lei. "Dé lei van de toekomst", brieften ze met een dossier vol cijfers en research. Maar hoe overtuigen we architecten, aannemers en consumenten daarvan?

Letter uit het nieuwe logo van UNITED CAPS, na de nieuwe merkpositionering van het bedrijf

Case

United Caps

Rebranding en herpositionering als basis van een internationale groeistrategie

Het nieuws over de nieuwe groeistrategie van UNITED CAPS werd wereldwijd opgepikt, met als resultaat een indrukwekkend aantal kwalitatieve artikels in on- en offline media. Een geslaagd voorbeeld van b2b-marketing.

Wil je deze of andere cases graag in detail bespreken? Laat het ons weten: