Case MDC Power
Je employer brand uitbouwen
MDC Power is een deel van Daimler AG en bevindt zich in Thüringen, Duitsland. Het bedrijf produceert diesel- en benzinemotoren voor bijna elke Mercedes Benz-serie. En levert aan autofabrieken over de hele wereld.
MDC Power contacteerde BBN Duitsland omdat het zijn werkgeversimago of employer brand bekender wilde maken. Zo hoopte het bedrijf meer gekwalificeerde kandidaten aan te trekken. Onze oplossing? Employer branding.
Employer brand onbekend
Toen MDC Power ons contacteerde, was het bedrijf al een aantal jaar aan het uitbreiden. Dat succes zorgde voor een dringende vraag om meer personeel: er stonden al nieuwe productielijnen gepland, maar er waren nog niet genoeg gekwalificeerde kandidaten gevonden.
Bouwen aan een employer brand: doelen
Onze taak was duidelijk: met employer branding MDC Power’s employer brand uitbouwen. Zo wilden we meer gekwalificeerde sollicitanten aantrekken.
Een employer brand uitbouwen: aanpak
Net zoals MDC Power’s motoren het hart zijn van topwagens, zijn ook hun medewerkers het hart van MDC Power.
- Belangrijkste beeld van de campagne: een hart gemaakt van motoronderdelen van MDC Power.
- Campagneheadline: ‘We are the engine. You are the heart.’
- Visueel: consistent en beknopt, gecombineerd met een nieuwe fotostijl in opvallend zwart-wit, die echte medewerkers toont.
Employerbranding-campagne: externe lancering
Na de interne lancering, gebruikten we alle externe communicatiekanalen op een geïntegreerde manier. Op die manier vestigden we de aandacht op MDC Power als werkgever:
- advertenties in relevante dagkranten
- banners op regionale portaalsites
- reclamespot voor bioscopen uit de regio, die we afspeelden tijdens primetime
- grote outdoorposters/billboards
- beursstanden op jobbeurzen
- infomateriaal (brochures, flyers)
- Facebook-posts
- Google AdWords
Alle communicatiematerialen linkten door naar de nieuwe website. Die wijst via een duidelijke structuur de weg naar de beschikbare vacatures, terwijl hij MDC Power’s sterktes als werkgever benadrukt.
Employer branding: resultaten
De resultaten van de eerste vijf maanden waren tamelijk indrukwekkend voor een landelijke regio als Thüringen.
- 40.033 mensen bezochten de nieuwe website in totaal 62.511 keer.
- Er kwam meer aandacht voor de bedrijfsnaam, want alsmaar meer mensen zochten actief naar MDC Power.
- Vacatures kregen opvallend meer aandacht en het aantal sollicitaties steeg.
Employer branding: succes
De employerbranding-campagne van MDC Power was een succes: ze wekte alsmaar meer interesse op bij potentiële werknemers. Bovendien raakten ook MDC Power’s huidige medewerkers meer gemotiveerd en betrokken. Doordat ze het succes van hun bedrijf zagen, waren ze tevreden met de rol die ze erin speelden.