Case Eternit – TECTA-lei

Dak- en gevelspecialist Eternit ontwikkelde een revolutionair, nieuw product: de TECTA-lei. “Dé lei van de toekomst”, brieften ze met een dossier vol cijfers en research. Maar hoe overtuigen we architecten, aannemers en consumenten daarvan? Simpel: door hun gevoeligste snaar te raken.

Hoe laat je jouw productlancering boomen?

De cijfers en resultaten bewijzen het: dankzij een beschermende coating is de TECTA-lei beter bestand tegen krassen en stoten, stof en vuil, vervorming en verkleuring, uitbloeiingseffecten en zoveel meer. Maar hoe trigger je een architect of (ver)bouwer in één oogopslag om dat allemaal te ontdekken? Door te vertrekken vanuit zijn specifieke noden.

Eternit TECTA campagnebeeld

“Hoe overtuig je architecten, aannemers en consumenten bij een productlancering? Simpel: door hun gevoeligste snaar te raken.”

Hang jouw productlancering op aan een duidelijke kapstok

Eternit had een gedetailleerde briefing voor de productlancering van haar nieuwe TECTA-lei. Binnen die krijtlijnen gingen de specialisten van ARK Communicatie tot op het bot. Dé hamvraag: met welk ultiem voordeel of argument raken we onze doelgroep écht? Het antwoord vormde de basis voor alle teksten en designs: ‘bescherming van het hoogste niveau’. Want alle partijen hebben baat bij een éxtra sterke lei die langer meegaat en mooi blijft: professionals lezen ‘minder problemen bij de plaatsing en opvolging’, terwijl de consument zich aangesproken voelt door ‘een gevel of dak waaraan hij geen tijd moet besteden’.

Mooi, stijlvol, toekomstgericht en ultrabeschermend – ook het beeld moest onmiddellijk de juiste associaties oproepen. Wat dacht je van een meteorietenregen die afkaatst op de TECTA-lei – toekomst en bescherming: check – gecombineerd met een futuristisch staaltje architectuur op de achtergrond om het plaatje compleet te maken – schoonheid en stijl: check.

Eternit TECTA-lei brochure
Eternit TECTA stalendoos

De eerste indruk telt bij jouw productlancering

Blader je voorbij een advertentie? Loop je voorbij een beursstand? Zie je een online banner? Elke TECTA-communicatie schiet meteen raak: dit is dé lei van de toekomst, zoals Eternit briefte. Bovendien trekt de herkenbare, zwart-witte stijl snel de aandacht.

Architecten die meer uitleg willen, krijgen alle (technische) details in stijlvolle staaldozen. Consumenten ontdekken waarom ze voor de TECTA-lei zouden kiezen in een overzichtelijke brochure en movie. Elk detail zit goed, elk punt staat juist – zowel in Nederlands als Frans, voor verschillende communicatiedragers:

  • Advertentie
  • Leaflet
  • Brochure
  • Staaldoos
  • Banners
  • Social posts
  • Video
  • Beursstand (Batibouw)

“Mooi, stijlvol, toekomstgericht en ultrabeschermend … De baseline en het beeld roepen onmiddellijk de juiste associaties op.”

Meer sterke cases:

Actie van Ceres om het nieuwe product Nordic in de markt te zetten.

Case

Ceres

Nordic, de magische lancering van een nieuw product

Er pronkt een nieuw product in de rekken van De Warme Bakker: Nordic-brood. Wat begon met een naam en nieuwe bloemsoort, groeide snel uit tot een magisch succes.

header case SIG Air Handling Corporate branding als sleutel tot groeisucces

Case

SIG Air Handling

Corporate branding als sleutel tot groeisucces

In het kader van haar ambitieuze groeistrategie besloot SIG plc haar Belgische dochterbedrijf te hernoemen en alle HVAC-activiteiten te verenigen onder een nieuw internationaal merk: SIG Air Handling.

Letter uit het nieuwe logo van UNITED CAPS, na de nieuwe merkpositionering van het bedrijf

Case

United Caps

Rebranding en herpositionering als basis van een internationale groeistrategie

Het nieuws over de nieuwe groeistrategie van UNITED CAPS werd wereldwijd opgepikt, met als resultaat een indrukwekkend aantal kwalitatieve artikels in on- en offline media. Een geslaagd voorbeeld van b2b-marketing.

Wil je deze of andere cases graag in detail bespreken? Laat het ons weten: