Case Ceres

Ceres is de Belgische marktleider in graan-, meel- en bloemproducten en levert onder meer aan artisanale en industriële bakkerijen. Zij zochten een manier om op een regelmatige en gestructureerde manier met deze doelgroep te communiceren. Ceres wil zich niet zozeer als leverancier profileren maar eerder als partner waarbij passie en vakmanschap centraal staan.

Om te beginnen bouwde ARK BBN een nieuwe website die alle communicatie centraliseert. Bedoeling is dat zowel bestaande klanten als beginnende bakkers en prospecten hier hun gading vinden. Van productinformatie over sectornieuws tot tips en tricks en zelfs advies op maat. Een goede navigatie en user experience vormen hierbij het uitgangspunt.

Om de website dynamisch te houden, wordt de content constant geüpdatet en is een en ander gelinkt aan bijkomende communicatiekanalen.

“De website vormt de basis van een geïntegreerde contentstrategie waarbij user experience centraal staat.”

Goede contentmarketing is altijd maatwerk

Om alle communicatiestromen in kaart te brengen, maken we een contentkalender. Die geeft een overzicht van alle kanalen, formats en tijdstippen zodat we optimaal kunnen plannen en alles op elkaar kunnen afstemmen.

Het is niet omdat je in een b2b-omgeving werkt dat je communicatie zakelijk of zelfs saai moet overkomen. Een aangename, visuele omkadering en vlotte, leesbare teksten maken bijvoorbeeld ook bij bakkers het verschil. Daarom is contentmarketing altijd maatwerk dat je het best overlaat aan specialisten. Een contentteam bestaat uit copywriters, grafische vormgevers, planners, socialmedia-specialisten en ontwikkelaars die allemaal werken in functie van de gebruiker.

“Elke stukje content maakt deel uit van één grote puzzel.”

Alle stukjes content moeten perfect in elkaar passen; van persartikel over productfiche tot Facebook-post. De boodschappen moeten elkaar versterken en aanvullen en zorgen samen voor een mooi totaalplaatje.

Naast die centraal aangestuurde communicatiestroom laten we ook ruimte voor persoonlijke aanvullingen en commentaren. Dat kan via de Facebook-pagina of via Cerexclusief, een gesloten community die als volwaardig communicatiekanaal fungeert. Geregistreerde leden kunnen er exclusieve informatie raadplegen, vragen stellen, tips & tricks delen op een (bakkers)forum, personeel zoeken, jobs posten … Aan de hand daarvan verzamelen we data en kunnen we de doelgroepen gerichter informeren.

Facebookbericht van Ceres Soufflet over hoe de oude Egyptenaren brood gebruikten als betaalmiddel
Facebookbericht van Ceres Soufflet over het Seizoentje Solestar
Facebookbericht van Ceres Soufflet over hoe je een nieuwe bakkerij opstart
Facebookbericht van Ceres Soufflet naar aanleiding van Driekoningen
Facebookbericht van Ceres Soufflet met tips om je hongergevoel te stillen
Facebookbericht van Ceres Soufflet voor oudejaarsavond

“Zowel vertegenwoordigers als bakkers zijn enthousiast over deze geïntegreerde aanpak.”

Het recept voor de nieuwe benadering van Ceres in de bakkersmarkt werd enthousiast onthaald door de doelgroep en de medewerkers. Maar daar stopt het natuurlijk niet! We waken erover dat de communicatie van Ceres innovatief blijft en op maat van de doelgroep. Dankzij die aanpak worden bakkers op regelmatige tijdstippen geïnformeerd met gepersonaliseerde content en acties. Ons contentteam kneedt dagelijks nieuwe ideeën om de communicatie en marketing van Ceres te optimaliseren.

Volg Ceres op FacebookBekijk de website

Meer sterke cases:

Case

Eternit

De TECTA-lei, van productlancering tot blikvanger

Dak- en gevelspecialist Eternit ontwikkelde een revolutionair, nieuw product: de TECTA-lei. "Dé lei van de toekomst", brieften ze met een dossier vol cijfers en research. Maar hoe overtuigen we architecten, aannemers en consumenten daarvan?

Letter uit het nieuwe logo van UNITED CAPS, na de nieuwe merkpositionering van het bedrijf

Case

United Caps

Rebranding en herpositionering als basis van een internationale groeistrategie

Het nieuws over de nieuwe groeistrategie van UNITED CAPS werd wereldwijd opgepikt, met als resultaat een indrukwekkend aantal kwalitatieve artikels in on- en offline media. Een geslaagd voorbeeld van b2b-marketing.

header case SIG Air Handling Corporate branding als sleutel tot groeisucces

Case

SIG Air Handling

Corporate branding als sleutel tot groeisucces

In het kader van haar ambitieuze groeistrategie besloot SIG plc haar Belgische dochterbedrijf te hernoemen en alle HVAC-activiteiten te verenigen onder een nieuw internationaal merk: SIG Air Handling.

Wil je deze of andere cases graag in detail bespreken? Laat het ons weten: